system
دانش بنیان| هوشمندسازی و استانداردسازی روشنایی شهر را سامانه ایران‌ساخت ممکن کرد
دانش بنیان| هوشمندسازی و استانداردسازی روشنایی شهر را سامانه ایران‌ساخت ممکن کرد

دانش بنیان| هوشمندسازی و استانداردسازی روشنایی شهر را سامانه ایران‌ساخت ممکن کرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 84369
سیستم کاهش مصرف و اتوماسیون روشنایی یک شرکت دانش‌بنیان در دو بخش صنعتی و ساختمان به حفظ انرژی کمک کرد.

بنیامین قاسمی مدیرعامل شرکت سیما الکترو طب با اشاره به فعالیت در حوزه روشنایی اماکن تجاری، اداری، مسکونی، صنعتی و شهری، عنوان کرد:  تلاش کردیم تا با به‌کارگیری دانش روز و نیاز فزاینده صنعت برق و الکترونیک کشور، سیستم کاهش مصرف و اتوماسیون روشنایی خود را عرضه کنیم.

این شرکت دانش‌بنیان با استفاده از دانش فنی بومی و تخصص نیروی انسانی خود توانستند در مدت کوتاهی سیستم‌های هوشمند، طراحی روشنایی و نورپردازی، انرژیهای نو و سایر حوزه‌های مرتبط گسترش دهد. نمونه خارجی محصول این شرکت قابلیت‌های بسیار کم‌تری داشته و قیمت بسیار بالایی دارد؛ این درحالی است که نمونه ایران‌ساخت ضمن برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد، در مسیر دریافت استانداردهای اروپایی قرار دارد.

 

هوشمندی و امنیت بالا

این محصول ایران‌ساخت، با توجه به نیاز کشور طراحی شده  است و معیارهای مختلفی از جمله روشنایی محیط، جریان، ولتاژ در محصول این شرکت اندازه گیری می‌شود. همچنین هوشمند است و قابلیت فرمان دادن به تجهیزات از راه دور در هر زمان نیز امکان دارد.

با توجه به اینکه معیارها و داده‌های اندازه‌گیری شده، می‌باید در یک سرور ذخیره شود، در صورت استفاده از محصول خارجی در سرور  شرکت‌های خارجی ذخیره خواهد شد که از لحاظ امنیتی مورد قبول نیست بنابراین، نرم‌افزار این شرکت اطلاعات را در میزبان ایرانی ذخیره کرده و استفاده می کند.

با توجه به اینکه در زمان ارتباط با سرور امکان قطعی اینترنت وجود دارد ، محصول این شرکت این قابلیت را داراست که در زمان قطعی اینترنت اطلاعات را بصورت پیامکی به سرور ارسال کند. همچنین اطلاعات را در حافظه داخلی خود به مدت 2 ماه ذخیره کرده و در زمان برقراری ارتباط با اینترنت، به سرور انتقال دهد.

 

زمینه‌ساز اشتغال

شرکت سیما الکترو طب اشتغالزایی به طور مستقیم 4 نفر و غیرمستقیم 10 تا 15 نفر داشته است. قیمت تمام شده محصول این شرکت نسبت به تعداد پارامترهای کنترلی و همچنین توان سیستم متغیر است و در کل قیمت تمام شده محصول ایران‌ساخت این شرکت یک چهارم قیمت محصولات خارجی است.

 

نیاز تخمینی به این محصول

با توجه به افزایش روز افزون مصرف انرژی الکتریکی در کشور و محدود بودن تولید انرژی، محصول این شرکت قابلیت استفاده در محل‌های مختلف و با توجه به نیاز مصرف کننده است.

مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه در حال استاندارسازی محصول خود در سطح اروپا هستیم، اشاره کرد: ما با چند شرکت اروپایی در حال مذاکره برای تولید محصولات جدیدتر در حوزه کاهش مصرف و هوشمندسازی روشنایی هستیم.

این فعال فناور به ضرورت حمایت دولت برای بالا بردن کیفیت محصولات ایران‌ساخت اشاره کرد و افزود: محصولات ایران‌ساخت با حمایتهای مالی و حذف حقوق گمرکی در واردات قطعات الکترونیکی جهت کاهش قیمت تمام شده، به رونق تولید می‌رسند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش‌بنیان| هوشمندسازی ساختمان‌ها با محصولات ایران‌ساخت ممکن شد
دانش‌بنیان| هوشمندسازی ساختمان‌ها با محصولات ایران‌ساخت ممکن شد
01/02/05 - 10:33
سامانه‌های حمل‌و‌نقل هوشمند با استانداردهای ملی همراه می‌شود
سامانه‌های حمل‌و‌نقل هوشمند با استانداردهای ملی همراه می‌شود
99/05/05 - 07:55
کاربرد معماری فناوری اطلاعات در سامانه‌های روشنایی چیست
کاربرد معماری فناوری اطلاعات در سامانه‌های روشنایی چیست
97/02/31 - 11:19
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: